28-03-13

27 maart

 

Hallo

Alweer is een weekje voorbij gevlogen!

We werkten een paar moeilijke toetsen af! We leerden over de Belgische provincies en de taalgebieden! We hadden ook nog tijd om leuke dingen te doen.

We luisterden naar de inhoud van een aantal boeken! Er waren echt wel juweeltjes bij. We oefenden ook voor ons toneeltje. Daarover komen jullie later nog meer te weten.

Marie en Kato vergasten ons op een gastoptreden.

Nu kunnen we even genieten van een welverdiende vakantie. Daarna kunnen we met veel goede moed starten aan ons laatste trimester van dit schooljaar!

Prettige vakantie!

21-03-13

21 maart

Deze week hadden we het weer druk op school.

Hanna, de stagiaire was er ook weer. Ze gaf ons enkele leuke lesjes. We speelden 'levende wie- is- het?' Ze vertelde ook een verhaal over piraten. Dat was lekker spannend.

We leerden over de duizendsten en over de cirkel. Een cirkel tekenen met een passer is toch wat moeilijk.

Op dinsdag gingen we zwemmen.

En de kers op de taart was donderdag. Toen gingen we eindelijk naar de bieb. We konden onze Romeinse tuniek tonen. Hopelijk winnen we een prijs! In de bieb werden we in vier groepen verdeeld. Aan de hand van allerlei opdrachten en vragen maakten we een tocht door de tijd.

In de namiddag maakten we met juf Hanna een kuiken.

Morgen is het alweer vrijdag!

Daarna volgt nog één schoolweekje en dan twee weken deugddoende vakantie!

Tot volgende week!

 

17-03-13

11 tot 15 maart.

 

Op maandag deden we in de les ICt mee aan een voorbereidende test op de IDP proeven. Dat zijn proeven die het vierde en het zesde leerjaar van onze school afleggen in de maand mei. (enkel voor deze klassen georganiseerd)

Dit zijn toetsen waarin men de kennis van taal, wiskunde en wero getest wordt. Als school kan je op die manier te weten komen op welk vakonderdeel de klas goed of minder goed scoort. De resultaten worden vergeleken met alle scholen in Vlaanderen die hieraan meedoen. Dit zijn voor de scholen geen verplichte toetsen. Wij vinden het belangrijk om aan deze testen deel te nemen. Het is immers een externe evaluatie die bijdraagt tot het verbeteren en bewaken van de kwaliteit van het onderwijs in de school. De leerlingen moeten zich niet voorbereiden op deze evaluatie. Het gaat over de parate kennis.

Deze week zouden we naar de bieb gaan in het kader van de jeugdboekenweek. Een 'sneeuwstorm' besliste daar anders over. We hadden er nog zo naar uitgekeken om verkleed als Romeinen terug in de tijd te keren. Er is nog een waterkansje dat we alsnog naar de bieb kunnen. Maar er staat nog niets vast.

Voor de rest ging alles zijn gewone gang.

Volgende week komt stagiaire Hanna terug naar onze klas. Ze zal af en toe de klas overnemen. We wensen haar een boeiende en leerrijke stageperoide toe.

Tot volgende week

Juf Ann